Top 4 costuri ale unui autoturism

Autoturismele sunt unele dintre cele mai accesibile proprietăți pe care cineva și le poate permite, ce asigură un comfort. În continuare, vor fi detaliate principalele 4 costuri pe care le are un șofer.

Mentenanță

Anual, trebuie facută o verificare a autoturismelor, precum schimbul de ulei, a filtrului de aer, filtrul de carburant, costând aproximativ 200 lei. Aceste nu trebuie schimbate în mod obligatoriu anual, dar este recomandat, pentru a prelungi speranța de viață a autoturismului. Uleiul motorului trebuie schimbat în mod obligatoriu anual, sau dacă într-o perioadă mai scurtă de un an s-au parcurs peste aproximativ 10.000km, uleiul trebuie înlocuit. Depinzând de vechimea autoturismului, trebuie făcută Inspecția Tehnică Periodică (ITP). Pentru mașinile mai vechi de 12 ani, ITP-ul trebuie făcut anual, iar pentru cele mai noi de 12 ani, trebuie făcut odată la 2ani. Costul unei inspecții de tip ITP variază între 150 și 200 lei. Pe lângă aceste cheltuieli, mai trebuie cumpărat lichid pentru parbriz, acesta costând aproximativ 20-30 lei.

Piese stricate

În cazul unor accidente sau dacă se distrug anumite piese din varii motive (gropi, neînlocuirea în timp util etc.), acestea trebuie înlocuite, prețul fiind diferit, în funcție de piesă și de locația de unde sunt cumpărate. Recomandat este ca piesele înlocuite să fie originale, pentru a nu avea probleme cu autoturismul pe termen mediu și lung.

Cheltuieli anuale fixe

Orice persoană care deține autoturism, trebuie să achite impozitul auto anual, care se calculează în funcție de capacitatea cilindrică a motorului, prețul putând fi de la 50-60 lei până la câteva mii de lei. În afară de impozit, fiecare șofer trebuie să cumpere RCA, costul fiind calculat în funcție de vârsta șoferului, de numărul de accidente avute și de capacitatea cilindrică a autoturismului, acestea fiind cheltuieli obligatorii. Există și cheltuieli opționale precum CASCO sau rovinietă. Rovinieta se achiziționează doar în cazul în care se iese în afara localității unde este înscrisă mașina.

Schimb de pneuri

Depinzând de anotimp, trebuie ca autoturismul să fie dotat ca cauciucuri adaptate sezonului. Dacă spre exemplu, pe carosabil există zăpadă, toți șoferii sunt obligați să schimbe pneurile de vară cu cele de iarnă, aceasta fiind legea în vigoare în România. Dacă legea nu este respectată, șoferii sunt amendați, fiind o contravenție, pe lângă riscul mare la care se expun oamenii, fiind extrem de dificil de controlat autoturismele cu alte pneuri în afară de cele de iarnă, pe un carosabil înghețat sau acoperit cu zăpadă. În rest, dacă nu este zăpadă pe carosabil, șoferilor le este recomandat să utilizeze pneuri de vară. În această situație, șoferii sunt obligați să cumpere 2 seturi de pneuri, unul de vară și unul de iarnă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.