Top 6 beneficii ale consumului de cartofi

Cartoful este o legumă foarte folosită la nivel global, datorită ușurinței cu care se poate obține, fiind destul de ușor de crescut și ieftin. Acesta are numeroși nutrienți, fiind utilizați în foarte multe mâncăruri. În cele ce urmează, vor fi prezentate cele mai importante 6 beneficii obținute în urma consumului de cartofi.

Reglează metabolismul

Datorită conținutului ridicat de vitamina B6 pe care îl conține, cartoful ajută la stabilizarea metabolismului reușind să transforme proteinele în glucoză sau aminoacizi. Este important totuși să nu fie consumați în exces, pentru că pot deveni nocivi.

Întărește oasele

Cartoful este bogat în calciu, magneziu, fier, fosfor, toate acestea ajutând la întărirea oaselor, producând colagen. De asemenea, este nevoie de un consum echilibrat de cartofi, astfel încât, beneficiile să fie cele dorite, surplusul nefiind util corpului, putând conduce chiar la probleme ale sistemului digestiv.

Are efect antiinflamator

Pentru a beneficia de efectele antiinflamatoare ale cartofului, este recomandată utilizarea crudă, în caz contrar, se pierde substanța numită colină. Conform unor studii realizate, colina are efect antiinflamator. Totuși, este nevoie de mai mulți cartofi pentru a se simți o ameliorare a durerii.

Reglează sistemul digestiv si trnazitul intestinal

Cartoful nu conține colesterol și are foarte puține grăsimi, conducând destul de rapid la starea de sațietate. Cartoful ajută la stabilizarea sistemului digestiv, pentru că este bogat în fibre, ce au și rol de curățare a intestinelor, reglând întreg aparatul digestiv. De asemenea, cartoful este benefic și în cazul în care se suferă de anumite probleme digestive precum constipație, diaree sau indigestie.

Protejează pielea

Datorită conținutului ridicat de vitamina B, potasiu, magneziu și vitamina C, cartoful contribuie la păstrarea pielii fără riduri și sănătoasă. Cartoful mai este folosit și pentru îngrinire personală sau pentru a vindeca arsuri.

Previne boli

Cartoful conține aproximativ 20% din necesarul zilnic de potasiu, fiind recomandată prepararea și consumarea cartofului cu tot cu coajă. Coaja conține la rândul ei foarte mulți nutrienți necesari corpului. Potasiul ajută la stabilizarea tensiunii arteriale, prevenind accidentul vascular cerebral sau atacul de cord. De asemenea, datorită vitaminelor ce se regăsesc în cartofi, poate reduce șansa de apariție a cancerului. Nu în ultimul rând, carotful este benefic și împotriva îmbătrânirii pielii, prin conținutul ridicat de antioxidanți, ce luptă împotriva radicalilor liberi.

Astfel, cartoful este una dintre cele mai folosite legume din lume, având numeroase beneficii atât pentru corp, cât și pentru vindecarea de răni sau înfrumusețare. Totuși, specialiștii recomandă diversificarea rețetelor pentru cartofi, astfel încât să se beneficieze de toți nutrienții (o parte dintre ei putând să se piardă în funcție de modul în care se prepară cartofii).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.